Diagnostyk *psycholog*psychoterapeuta
Pomagam rodzicom w trudnościach wychowawczych i szkolnych. Wspieram dzieci i młodzież w sytuacjach będących dla nich źródłem trudności. Zajmuje się diagnozą problemów oraz zaburzeń występujących u dzieci i młodzieży, a także wspierającym poradnictwem rodzicielskim. Pracuję z osobami zmagającymi się z chorobą przewlekłą, doświadczającymi lęku czy depresji. Rodzinom w sytuacjach kryzysu.
Pracuje jako psycholog i trener realizując swoją pasję i dążenie do ciągłego samodoskonalenia.
Wierzę w moc psychologii i z zaangażowaniem podążam ze swoimi klientami towarzysząc im w drodze do realizacji samopoznania i zamierzonych celów. Dzięki zastosowaniu różnych metod psychoterapii i metod leczenia opartych na współpracy, moi pacjenci zmieniają swoje życie. W rezultacie lepiej radzą sobie z różnymi przeszkodami.
Obecnie kontynuuje naukę w Katowickim Instytucie Psychoterapii Integratywnej.
Prowadzę Centrum Rozwoju Dziecka, gdzie realizuję warsztaty rozwojowe dla dzieci. Zajęcia opierają się na pracy w trzech filarach rozwoju dziecka: zdolności poznawczych (koncentrację i zapamiętywanie, logiczne myślenie), umiejętności emocjonalnych oraz społecznych. Spotkania prowadzone są tak, aby dziecko odkrywało swój potencjał, budowało swoje zasoby, jak również w sposób ciekawy pobudzały do uczenia się, myślenia, poznawania siebie oraz otaczającego świata. Aby dziecko mogło osiągnąć sukces potrzebne są umiejętności, które pozwolą mu się skutecznie rozwijać i odnajdywać w środowisku szkolnym, rówieśniczym: dobra koncentracja, umiejętności grafomotoryczne, zdolności pamięciowe, ciekawość poznawcza, umiejętność współpracy i radzenia sobie z rywalizacją, czy wiara w siebie. Rozwój tych właśnie obszarów wspieram podczas warsztatów.
W pracy z dziećmi badam aktualny poziom rozwoju umysłowego – badanie inteligencji dzieci, młodzieży z określeniem ilorazu, mająca na celu wczesne wykrywanie sygnałów zaburzeń i opóźnień w rozwoju; wykrywanie słabych i mocnych stron funkcjonowania dziecka,
– rozwój psychomotoryczny dzieci,
– procesy poznawcze: percepcji wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej, uwagi, pamięci wzrokowej i jej pojemności, zdolności uczenia się, lateralizacji, sprawności grafomotorycznej ręki, poziomu dojrzałości społecznej, dojrzałości szkolnej, trudności szkolnych m.in.: dysleksji, dysortografii, dysgrafii,
– struktury osobowości, oceny przystosowania, temperamentu,
– dziecięcych zaburzeń psychicznych (depresji, zaburzeń lękowych, zaburzeń emocjonalnych, zachowania, nerwicy natręctw, agresji u dzieci, zaburzeń rozwojowych i zachowania – autyzmu, zespołu Aspergera, nadpobudliwości psychoruchowej),
– diagnoza procesów przetwarzania sensorycznego
Zapraszam do współpracy,
Anna Lewicka
dziecko może nauczyć dorosłych 3 rzeczy; cieszyć się bez powodu, być ciekawie zajętym domagać się ze wszystkich sił tego co pragnie – paulo Coelho